Yüksekokul Kalite TemsilciliÄŸi
Yenipazar Meslek Yüksekokulu Birim Kalite ve Öz DeÄŸerlendirme Komisyonu |
|
Adı Soyadı |
Görevi |
Doç.Dr.Mehmet Mustafa KARACA |
Müdür / Komisyon BaÅŸkanı |
ÖÄŸr.Gör. Erhan KOCA |
Müdür Yardımcısı / Üye |
ÖÄŸr.Gör. Esra HANBAY KAHRİMAN | Üye |
ÖÄŸr.Gör. Zeliha Semra KILIÇ | Üye |
ÖÄŸr.Gör. Sait PAÅžA | Üye |
Ali Haydar ALTUNBAÅž |
Yüksekokul Sekreteri / Üye |
Kalite Komisyonunun Yetki, Görev Ve Sorumlulukları
23.11.2018 tarih ve 30604 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüÄŸe giren YükseköÄŸretim Kalite Güvencesi ve YükseköÄŸretim Kalite Kurulu YönetmeliÄŸi kapsamında hazırlanan Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Kalite Kurulu Yönergesi
MADDE 8- Kalite alt komisyonlarının görevleri
(1) EÄŸitim ve ÖÄŸretim Kalite Alt Komisyonunun görevleri;
a) Üniversitenin akademik birimlerindeki eÄŸitim-öÄŸretim faaliyetleri ile ilgili uygulamaları takip etmek ve uygulama sonuçlarını izlemek,
b) Üniversite Kalite Komisyonunun yönlendirmesinde eÄŸitim-öÄŸretim alanı itibarı ile iç deÄŸerlendirme, çevre deÄŸerlendirmesi ve kurum deÄŸerlendirmesi çalışmalarına katılmak,
c) Programların eÄŸitim amaçları ve kazanımları ile ilgili deÄŸerlendirme çalışmaları yapmak,
ç) ÖÄŸrenci merkezli öÄŸrenme, öÄŸretme ve deÄŸerlendirme çalışmalarını yapmak,
d) ÖÄŸrencinin kabulü ve geliÅŸimi, tanınma ve sertifikalandırma süreçlerine iliÅŸkin çalışmalar yapmak,
e) EÄŸitim-öÄŸretim sürecinin etkin bir ÅŸekilde yürütülmesi ve eÄŸitim- öÄŸretimin hedeflerine ulaşılmasına iliÅŸkin eÄŸitim-öÄŸretim kadrosunun yeterliliÄŸi ile ilgili çalışmalar yapmak,
f) EÄŸitim-öÄŸretim etkinliÄŸini artıracak öÄŸrenme ortamının (Derslik, bilgisayar laboratuvarı, kütüphane, toplantı salonu, atölye, klinik, laboratuvar, uygulama alanları, sergi alanları, bireysel çalışma alanı vb.) yeterliliÄŸini ve uygunluÄŸunu araÅŸtırmak,
g) İç paydaÅŸlar (ÖÄŸrenci ve çalışanlar) ile dış paydaÅŸların (İşveren, iÅŸ dünyası, meslek örgütü temsilcileri, mezunlar vb.) sürece katılımı saÄŸlanarak her yıl programların gözden geçirilmesi ve deÄŸerlendirilmesini yapmak ve güncelleme veya iyileÅŸtirmeler için planlamalar yapmak,
ÄŸ) Akademik birimlerin eÄŸitim-öÄŸretim ile ilgili ölçülebilir nitelikteki hedefleri, bu hedeflerle ilgili performans göstergelerinin belirlenmesini ve bunların periyodik olarak gözden geçirilmesini saÄŸlamak,
h) EÄŸitim ve öÄŸretim süreçleri, ders program ve yükleri, eÄŸitim öÄŸretim programlarının etkinliÄŸi, öÄŸrenci katılımı ve memnuniyeti baÅŸta olmak üzere öÄŸrencilerin kalite ve performansları ile ilgili çalışmaları yapmak,
ı) İç ve dış deÄŸerlendirme raporlarında eÄŸitim-öÄŸretim ile ilgili ortaya çıkan ve iyileÅŸtirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileÅŸtirme çalışmaları yapmaktır.
(2)AraÅŸtırma ve GeliÅŸtirme Kalite Alt Komisyonunun görevleri;
a) AraÅŸtırma stratejilerini, hedeflerini ve bu hedeflere ulaÅŸma yolları ile ilgili çalışmalar yapmak,
b) Fiziki ve teknik altyapısı doÄŸrultusunda araÅŸtırma kaynaklarının belirlenmesi, kullanımı ve sürdürülebilirliÄŸi konusunda çalışmalar yapmak,
c) AraÅŸtırma kadrosunun yetkinliÄŸi, geliÅŸimi ve sürdürülebilirliÄŸi konusunda çalışmalar yapmak,
ç) AraÅŸtırma performansının izlenmesi ve iyileÅŸtirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
d) DeÄŸer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüÅŸtürülebilen araÅŸtırma ve geliÅŸtirme faaliyetlerini teÅŸvik etmeye yönelik çalışmalar yapmak,
e) AraÅŸtırma ve geliÅŸtirme faaliyetlerini verilere dayalı ve periyodik olarak ölçmek, deÄŸerlendirmek ve sonuçlarını yayımlamak,
f) İç ve dış deÄŸerlendirme raporlarında araÅŸtırma-geliÅŸtirme ile ilgili ortaya çıkan ve iyileÅŸtirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileÅŸtirme çalışmaları yapmaktır.
(3)Yönetim Sistemi Kalite Alt Komisyonunun görevleri;
a) Risk deÄŸerlendirme ve iç kontrol sistemine iliÅŸkin çalışmalar yapmak,
b) Misyon ve hedeflerine ulaÅŸma çabaları doÄŸrultusunda yönetiÅŸim ve organizasyonel süreçler ve faaliyetler üzerine çalışmalar yapmak,
c)Yönetim ve idari birimlerinin yapılanmasına iliÅŸkin deÄŸerlendirme çalışmaları yapmak,
ç) İnsan kaynakları ve insan kaynakları yönetimine iliÅŸkin deÄŸerlendirme çalışmaları yapmak,
d) Mali kaynakları ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının eÄŸitim, öÄŸretim ve araÅŸtırma faaliyetleri ile idari hizmetler için etkili, ekonomik ve verimli kullanımına iliÅŸkin çalışmalar yapmak,
e) İdari personelin kurumsal çalışmalara katılımı ve memnuniyeti ile ilgili çalışmalar yapmak,
f) Bilgi yönetim sistemine iliÅŸkin süreçlerin tasarımını, takibini ve etkinliÄŸinin deÄŸerlendirilerek iyileÅŸtirme çalışmalarını yapmak,
g) Yönetimin etkinliÄŸi ve hesap verilebilirliÄŸi kapsamında kurum kalite güvencesi sisteminin özelliklerinin belirlenmesi, verimliliÄŸinin ölçülmesi ve iyileÅŸtirme çalışmalarını yapmak,
ÄŸ) İç ve dış paydaÅŸları bilgilendirme süreçlerini tasarlamak,
h) İç ve dış deÄŸerlendirme raporlarında yönetim sistemi ile ilgili ortaya çıkan ve iyileÅŸtirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileÅŸtirme çalışmaları yapmaktır.