AYDIN MESLEK YÃœKSEKOKULU

Yüksekokul Çözüm Merkezi

Sevgili öÄŸrencilerimiz,
Sizlerin karşılaÅŸtığı temel sorunlara yüksekokul olarak yardımcı olabilmek için çözüm merkezi kurduk. Bu doÄŸrultuda sizlerden öncelikle "sıkça sorulan sorularda" sorunuzun yanıtının olup olmadığını kontrol etmenizi istiyoruz. Sık karşılaşılan sorunlara verilen yanıtlar her hafta güncellenecektir. Ardından sorularınızı iletmek için diÄŸer yolları deneyebilirsiniz.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Çözüm Merkezi

Hakkında
ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Çözüm Merkezi’nin amacı; kolay ulaşılabilir ve güvenilir bir yönetim anlayışı ile sonuç odaklı çalışmak, öÄŸrencilerin öÄŸrenci iÅŸleriyle ilgili sorularını ve sorunlarını en kısa sürede çözüme ulaÅŸtırmak, sorun ve önerileri baÅŸvuran adına takip etmek ve ilgili kiÅŸiyi sonuç hakkında bilgilendirmektir.
ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Çözüm Merkezi’nin hedefi; birime baÅŸvuranların talep ve ÅŸikâyetlerini en kısa sürede çözüme ulaÅŸtırarak ve konu hakkında bilgilendirme yaparak Aydın Meslek Yüksekokulu ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Biriminde sunulan hizmetlerin memnuniyet derecesini arttırmaktır.
ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Çözüm Merkezi ile yapılan tüm görüÅŸmeler, hizmet kalite standartları ve iletiÅŸim güvenliÄŸi nedeniyle kayıt altına alınmaktadır.
Sistem nasıl işlemektedir?
1. Adım: Sizlere daha hızlı yardımcı olabilmemiz için öÄŸrencilerimizin hem kendileriyle (Adınız-Soyadınız, Bölümünüz, Sınıfınız, ÖÄŸrenci Numaranız, Cep Telefonu Numaranız) hem de yaÅŸadıkları sorunla ilgili mümkün olduÄŸunca ayrıntılı bilgi vererek e-posta metnini oluÅŸturmaları,
2. Adım: E-postanın aymes@adu.edu.tr adresine gönderilmesi,
3. Adım: ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Bürosu’nda sorumlu personel tarafından çözüm konusunda inceleme ve irdeleme yapılarak, öÄŸrenciye yazılı olarak e-posta üzerinden cevap verilmesi. GerektiÄŸinde telefonla iletiÅŸim kurularak acil bilgi akışının saÄŸlanması.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SIKÇA SORULAN SORULAR

SORU 1: Bir dönemde almam gereken ders yükü nedir?

ÖÄŸrenci, öÄŸretim programında da olduÄŸu üzere dönemde 30 AKTS yükünü tamamlamalıdır. Ancak öÄŸrencinin alttan baÅŸarısız dersi olması durumunda bu derslere öncelikli kayıtlanmak üzere 45 AKTS’ye kadar kayıtlanabilir. Fakat öÄŸrenci mezuniyet aÅŸamasına gelmiÅŸ ise sadece bu öÄŸrenciler için OBIS 50 AKTS’ye kadar kayıtlanma imkanı tanımaktadır.

SORU 2: Üstten ders alabilir miyim?

ÖÄŸrenci, dönem derslerini aldıktan sonra 45 AKTS’ye kadar üstten ders alabilir. Ancak üstten ders alabilmenin ön koÅŸulu, üstten alınmak istenen dersin öÄŸretim elemanıyla görüÅŸülüp, öÄŸretim elemanının onayının alınmasıdır.

SORU 3: BaÅŸka bir üniversiteden alıp geçtiÄŸim bir dersi yüksekokulumuzda saydırmak istediÄŸimde o üniversitede geçtiÄŸim dersin harf notu mu yoksa baÅŸarı notu mu hesaba katılmaktadır?

ADÜ ders eÅŸdeÄŸerlik/intibak usul ve esasları doÄŸrultusunda harf notları dikkate alınmaktadır. Zorunlu dersler için harf notu C3’tür.

SORU 4: Derse devam etmeme rağmen başarısız olursam bir sonraki yıl dersi tekrar aldığımda devam zorunluluğum olacak mı?

Devamsızlıktan kalınmamış ise öÄŸrencinin ders devam zorunluluÄŸu bulunmamaktadır. Ancak bununla birlikte öÄŸrencinin derse kayıtlanması ve dersin gereklerini (ödev, sınav vb.) yerine getirmesi gerekir.

SORU 5: Genel kültür seçmeli dersten baÅŸarısız oldum. Genel kültür seçmeli grupta kaldığım dersin aynısı yerine o grupta yer alan baÅŸka bir derse kayıtlanabilir miyim? Ya da kaldığım ders bir sonraki yıl açılmazsa o grupta açılan baÅŸka bir seçmeli derse kayıtlanabilir miyim?

Bir öÄŸrenci, almış olduÄŸu herhangi bir Genel Kültür seçmeli dersten baÅŸarısız olduÄŸunda yerine aynı seçmeli ders grubundan baÅŸka bir seçmeli ders alabilir. Bununla birlikte, ders deÄŸiÅŸtiÄŸi için öÄŸrenci yeni aldığı derste devam koÅŸulunu da yerine getirmek zorundadır. Bu açıklama, tüm BDS (bölüm dışı seçmeliler; genel kültür seçmeli ve meslek bilgisi seçmeli dersler) dersleri için geçerlidir.

SORU 6: Meslek bilgisi seçmeli dersten baÅŸarısız oldum. Meslek bilgisi seçmeli grupta kaldığım dersin aynısı yerine o grupta yer alan baÅŸka bir derse kayıtlanabilir miyim? Ya da kaldığım ders bir sonraki yıl açılmazsa o grupta açılan baÅŸka bir seçmeli derse kayıtlanabilir miyim?

Bir öÄŸrenci, almış olduÄŸu herhangi bir Meslek bilgisi seçmeli dersten baÅŸarısız olduÄŸunda yerine aynı seçmeli ders grubundan baÅŸka bir seçmeli ders alabilir.

SORU 7: Genel kültür seçmeli ya da meslek bilgisi seçmeli grupta aldığım dersten kaldım. Bir sonraki yıl aynı grup dersten baÅŸka bir ders aldım. Bu ders için devam zorunluluÄŸum olacak mı?

Farklı bir ders olması nedeniyle öÄŸrencinin devam zorunluluÄŸu olacaktır.

SORU 8: Teorik dersler ile uygulamalı derslerin devam zorunluluğu aynı mı?

Birim tarafından aksi belirlenmedikçe her öÄŸrenci kuramsal derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin ise en az %80’ine katılmak zorundadır.

SORU 9: Ders kayıt sürecinde sorun yaÅŸamam durumunda hangi sırayla çözüm aramam gerekir?

ÖÄŸrencilerin ders kayıt sürecinde sorun yaÅŸamaları durumunda aÅŸağıda belirtilen sil sileyi izleyerek sorunlarına çözüm aramaları gerekmektedir. Birinci basamaktan baÅŸlayıp, sırayla sonraki basamakları takip etmeleri gerekmektedir. ÖrneÄŸin, birinci basamakta sorununuz çözülmemiÅŸse ikinci basamaÄŸa geçip Anabilim Dalı baÅŸkanınıza ulaÅŸmanız gerekmektedir.

1.      1. Basamak: Akademik danışmanınız

2.      2. Basamak: Bölüm baÅŸkanınız

4.      3. Basamak: ÖÄŸrenci iÅŸleri bürosu (aymes@adu.edu.tr)

5.      4. Basamak: Müdürlük

  5. Basamak: Rektörlük ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Daire BaÅŸkanlığı

SORU 10:  Kaydımı sildirmek istiyorum ne yapmalıyım?                                                            

Kaydını kendi isteÄŸi ile sildirmek isteyen öÄŸrenciler, bir dilekçe ile ilgili birimin öÄŸrenci iÅŸleri bürosuna baÅŸvurmalı ve iliÅŸik kesme belgesi iÅŸlemlerini tamamlamalıdırlar.

SORU 11:  Kayıt yenileme sırasında yanlışlık yapılırsa ne yapılmalıdır?

Kayıt yenileme iÅŸlemleri sırasında yapılacak yanlışlıklar Üniversitemiz akademik takviminde belirtilen ders ekle-sil tarihlerinde danışman öÄŸretim elemanı yardımı ile düzeltilebilir.

SORU 12: Diplomamı nasıl alabilirim?

Mezun öÄŸrencilerimiz diplomalarını öÄŸrenci iÅŸleri büromuza TC kimlik belgeleriyle bizzat kendileri gelerek hafta içerisinde mesai saatlerinde alabilirler. Diploma mezuniyet sonrasında ileriki yıllarda da alınabilir. Diploma alımıyla ilgili son bir tarih bulunmamaktadır.

SORU 13: Diplomamı benim yerime başka birisi alabilir mi?

Diplomanızın sizin yerinize bir baÅŸkasının alabilmesi için ilgili kiÅŸiye noter vekâleti aslını vermeniz gerekir. Noter vekaleti olmadan diplomanızın teslimi mümkün deÄŸildir.

SORU 14: Ne zamana kadar kayıt dondurma başvurusunda bulanabilirim?

Kayıt dondurma baÅŸvuruları akademik takvimde belirtilen ders ekleme/silme tarihleri sonuna kadar yapılır. SaÄŸlık nedeniyle yapılan kayıt dondurma baÅŸvuruları bu sürenin dışındadır. Kayıt dondurma baÅŸvuruları yalnızca aktif eÄŸitim yılı/yarıyılı için yapılır.

SORU 15: Akademik takvime nereden bakabilirim?

Üniversitemiz ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Daire BaÅŸkanlığı Web sayfasından bakabilirsiniz.  https://idari.adu.edu.tr/db/ogrenciisleri/

SORU 16: ÖÄŸrenci belgesi nasıl alabilirim?

ÖÄŸrencilerimiz e-devletten öÄŸrenci belgelerini alabilirler.

SORU 17: Transkriptimi nasıl alabilirim?

Okuyan öÄŸrencilerimiz transkript alma isteklerini dilekçeyle aymesi@adu.edu.tr adresine iletebilirler. ÖÄŸrenci transkriptleri öÄŸrenci iÅŸleri büromuz tarafından hazırlandıktan sonra öÄŸrencinin e-posta adresine gönderilmektedir.

Mezun öÄŸrencilerimiz ise transkript almak için ÖÄŸrenci Ä°ÅŸleri Daire BaÅŸkanlığı’na baÅŸvurmalıdırlar.

SORU 18: BaÅŸka bir üniversiteye geçiÅŸ yapacağım. Kayıtlı olduÄŸum programın ders içeriklerini nasıl alabilirim?

Birim web sayfalarında ders içerikleri mevcuttur (akts.adu.edu.tr).  Ders içeriklerine ulaÅŸamamanız durumunda öÄŸrenci iÅŸleri büromuzla da iletiÅŸime (aymes@adu.edu.tr) geçebilirsiniz.

Soru 19: ÖÄŸrenci iÅŸleri baÄŸlamında yaÅŸadığım sorunlarıma nasıl çözüm bulabilirim?

Sorunlarınız için öÄŸrenci iÅŸleri büromuzla (öÄŸrenci iÅŸleri çözüm merkezimizle) iletiÅŸime geçebilirsiniz.

ÖÄŸrenci iÅŸleri (öÄŸrenci iÅŸleri çözüm merkezi) için aymes@adu.edu.tr

Soru 20: Ä°kinci sınıf öÄŸrencisiyim. Birinci sınıfta okurken ikinci sınıf derslerinden üstten ders aldım ve üstten aldığım derslerimi baÅŸarıyla verdim. Ä°kinci sınıfa geçtiÄŸimde ikinci sınıf derslerim için kayıt olduÄŸumda 30 AKTS dolmadı. Bu bir sorun mudur?

Üst dönemden ders alıp, baÅŸarıyla verdiÄŸiniz için bir sonraki yılda dönem dersleriniz 30 AKTS’niz dolmayacaktır. Bu bir sorun deÄŸildir. Ancak önerimiz üstten ders almanız yerine her zaman içinde bulunduÄŸunuz dönem derslerine kayıt olmanız, derslerinizi döneminizle uyumlu bir biçimde sürdürmeniz ve derslerinizi baÅŸarıyla vermenizdir.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------