ADÜ Menü

Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü
Uluslararası Öğrenciler Ofisi

İKAMET İZNİ ÖNEMLİ BİLGİLER

 

1. İlgili prosedürler takip edilmediği takdirde, ilgili kurumlarca yasal işlem uygulanır.

2. İkamet izniniz geçerli olduğu sürece, Türkiye’ye girmek için vize almanıza gerek yoktur. Örneğin, sömestr/ara dönem tatili için ülkenize gittiğinizde ve Türkiye’ye geri dönerken, ikamet izninizle giriş yapabilirsiniz. İkamet izninizin bitmesine az bir süre kaldıysa, havaalanında bir son dakika sorunu yaşamamak için, seyahatiniz öncesinde yetkili birimlerle görüşerek durumunuzu teyit ettirmeniz önerilir.

3. Göç İdaresi online başvuru tarihini dikkate almaktadır. Bu nedenle vize veya ikamet izni sona ermeden online başvurunun her koşulda yapılması gerekmektedir. 

4. İkamet izni için başvuru yaptığınız esnada verdiğiniz adresin doğru ve eksiksiz olması gereklidir.

5. İsim/soy isim değişikliği, pasaport değişimi, medeni hal değişimi, adres değişikliği ya da bölüm/program değişikliği gibi durumlarda vakit kaybetmeden İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bilgi verilmesi gerekmektedir.

6. İkamet İzni Kartınızın üzerinde hiçbir şekilde silinti ve kazıntı yapılmaması gerekmektedir. İkamet İzni Kartının kaybedilmesi durumunda derhal İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne müracaat edilmesi gerekmektedir.