Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Fakülte Kalite Politikası

Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kalite Politikası
1. Nitelikli EÄŸitim ve Bilimsel Katkı: Fakültemiz, ekonomik, finansal, sosyal, yönetsel, hukuki ve siyasal sorunlara çözüm üretebilen bireyler yetiÅŸtirmeyi hedefleyen programlarıyla; bilimsel araÅŸtırma ve toplumsal katkıyı entegre eden bir öÄŸrenme ortamı sunar.
2. Stratejik GeliÅŸim ve Sürekli İyileÅŸtirme: Tüm akademik ve idari faaliyetlerimiz, hedef odaklı planlama ve düzenli öz deÄŸerlendirme mekanizmalarıyla sürekli olarak gözden geçirilir. Kalite yönetiminde ölçülebilirlik, izlenebilirlik ve sonuç odaklılık esas alınır.
3. PaydaÅŸ Katılımı ve Açıklık: Karar alma süreçlerinde iç ve dış paydaÅŸların görüÅŸlerine sistematik ÅŸekilde baÅŸvurulur. İletiÅŸim kanalları açık tutulur, kurumsal geliÅŸimde ÅŸeffaflık ilkesine önem verilir.
4. Uluslararası Perspektif: Fakültemiz, uluslararası akademik aÄŸlara katılımı teÅŸvik eder; öÄŸrenci ve öÄŸretim elemanı hareketliliÄŸini artıracak uygulamaları destekler. Bu sayede küresel bakış açısına sahip mezunlar yetiÅŸtirmeyi amaçlar.
5. Toplumla EtkileÅŸim ve Bölgesel Katkı: Üretilen akademik bilginin, baÅŸta Aydın ve çevresi olmak üzere toplumun farklı kesimleriyle paylaşılması önceliklerimizdendir. Fakültemiz, yerel kalkınmayı destekleyen projeleri teÅŸvik eder ve topluma açık etkinliklerle etkileÅŸimi güçlendirir.
6. Etik İlkeler ve Kurumsal Sorumluluk: Etik deÄŸerlere baÄŸlılık, akademik dürüstlük ve görev bilinci; tüm öÄŸretim ve yönetim süreçlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu deÄŸerler kurumsal kültürün temelini oluÅŸturur. Kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde sürdürülebilir, katılımcı ve toplumsal faydayı önceleyen uygulamalar teÅŸvik edilmelidir.
7. Sürdürülebilirlik ve Dijital DönüÅŸüm: Çevresel sorumluluk bilinciyle hareket eden fakültemiz, sürdürülebilir uygulamaları yaygınlaÅŸtırır. EÄŸitim ve yönetim süreçlerinde dijital teknolojiler etkin biçimde kullanılır, yenilikçilik desteklenir.
8. Kapsayıcılık ve EÅŸitlik: Farklılıklara saygı duyan, ayrımcılığa yer vermeyen ve fırsat eÅŸitliÄŸini gözeten bir akademik ortam oluÅŸturmak; hem akademik baÅŸarıyı hem de toplumsal bütünlüÄŸü güçlendirmeyi amaçlar.
9. Kalite Güvencesi ve Akreditasyon: EÄŸitim programlarının ulusal ve uluslararası kalite standartlarıyla uyumlu biçimde tasarlanması ve deÄŸerlendirilmesi saÄŸlanır. Akreditasyon süreçlerine aktif katılım, kalite kültürünün kurumsallaÅŸmasını destekler.