Enstitünün organları 2547 sayılı yasanın 19. maddesine göre, enstitü müdürü, enstitü kurulu ve enstitü yönetim kuruludur. Enstitü kurulu müdürün baÅŸkanlığında müdür yardımcıları ve enstitüyü oluÅŸturan anabilim dalı baÅŸkanlarından oluÅŸur. Enstitü yönetim kurulu, müdürün baÅŸkanlığında, müdür yardımcıları ve müdürce gösterilecek altı aday arasından enstitü kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öÄŸretim üyesinden oluÅŸur.
Enstitülerin akademik birimleri anabilim ve/veya anasanat dallarıdır. Lisansüstü EÄŸitim ÖÄŸretim Enstitülerinin TeÅŸkilat ve İşleyiÅŸ YönetmeliÄŸinin 3. maddesinin c bendine göre SaÄŸlık Bilimleri Enstitüsü anabilim dalları üniversitenin DiÅŸ HekimliÄŸi, Eczacılık, Tıp ve Veteriner Fakültelerinin anabilim dalları ile EÄŸitim Fakültelerinin Beden EÄŸitimi ve Spor Bölümleri’dir. Ayrıca; 6. madde, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, HemÅŸirelik, SaÄŸlık İdaresi, SaÄŸlık Teknolojisi, Ev Ekonomisi, Beden EÄŸitimi ve Spor ile Hayvan SaÄŸlığı Yüksekokulları mezunlarının da SaÄŸlık Bilimleri Enstitüsünde lisansüstü eÄŸitim öÄŸretim yapabileceklerini öngörmektedir.
SaÄŸlık Bilimlerindeki lisansüstü çalışmalar, ilgili kuruluÅŸların klinik, poliklinik, laboratuvar ve ameliyathane gibi tesislerinde veya uygulama ve araÅŸtırma merkezlerinde yapılır.
Bir lisansüstü program; yüksek lisans, doktora veya sanatta yeterlik unvanlarına yönelik belirli sayıda ve belirli içerik ve adları taşıyan zorunlu ve seçmeli dersler ile doktora yeterlik sınavı, sanat yeterliÄŸi sınavı, tez, sanat eseri ve uygulamalardan oluÅŸur.
Lisansüstü programlar enstitü anabilim ve enstitü anasanat dalları ile aynı adları taşırlar. Ancak rektörün önerisi ve Yüksek ÖÄŸretim Kurulu kararı ile bir enstitü anabilim veya enstitü anasanat dalında, o enstitü anabilim ve/veya anasanat dalından deÄŸiÅŸik ad taşıyan bir lisansüstü program da açılabilir.
Bir programda, lisansüstü eÄŸitim-öÄŸretim yapılabilmesi için o programla ilgili anabilim veya anasanat dalında lisans eÄŸitim-öÄŸretimi yapılaması ÅŸart deÄŸildir.
Birimin Yetki, Görev ve Sorumlulukları
2547 Sayılı Kanunun 19. Maddesi ve "Üniversitelerde Akademik TeÅŸkilat YönetmeliÄŸi"nin 11. Maddesine göre Enstitünün Yönetim Organları Müdür, Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu’dur. Enstitü idari birimi Enstitü Sekreteri baÅŸkanlığında idari ve mali iÅŸler, öÄŸrenci iÅŸleri, yazı iÅŸleri, kurul iÅŸleri ve personel iÅŸlerini yürüten birimlerden oluÅŸur.
Enstitü Müdürü:
Görevi, kurumda belirlenen misyon ve vizyonu gerçekleÅŸtirmek amacıyla; kanun, yönetmelik ve yönergeler doÄŸrultusunda iÅŸ akışını yürütmektir. Bu amaçla;
• EÄŸitim-öÄŸretim ve araÅŸtırma faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla Enstitü kurullarına baÅŸkanlık etmek, Enstitü kurullarının kararlarını uygulamak ve Enstitü birimleri arasında düzenli çalışmayı saÄŸlamak,
• Enstitünün gerçekleÅŸtirdiÄŸi faaliyetler doÄŸrultusunda; ödenek ve kadro ihtiyaçlarını gerekçesi ile birlikte RektörlüÄŸe bildirmek,
• Enstitü bütçesi ile ilgili öneriyi Enstitü Yönetim Kurulunun da görüÅŸünü aldıktan sonra RektörlüÄŸe sunmak,
• Enstitünün birimleri ve her düzeydeki personel üzerinde genel gözetim ve denetim görevini yapmak,
• Her öÄŸretim yılı sonunda ve istendiÄŸinde Enstitü genel durumu ve iÅŸleyiÅŸi hakkında
• Rektöre rapor vermek,
• Kendisine verilen diÄŸer görevleri yapmaktır.
Sorumlulukları;
• Enstitüye baÄŸlı birimlerin eÄŸitim-öÄŸretim kapasitesinin rasyonel bir ÅŸekilde kullanılmasında ve geliÅŸtirilmesinde,
• EÄŸitim öÄŸretim, bilimsel araÅŸtırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli bir ÅŸekilde yürütülmesinde,
• GerektiÄŸi zaman güvenlik önlemlerinin alınmasıyla, öÄŸrencilere gerekli sosyal hizmetlerin saÄŸlanmasında,
• Bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasında, takip ve kontrol edilmesinde ve sonuçlarının alınmasında Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
Enstitü Müdür Yardımcısı:
• Enstitü MüdürlüÄŸüne vekalet etme durumunda aynı yetkilere ve sorumluluklara sahiptir.
• Müdürün görev ve sorumluluklarını yürütmesinde yardımcı kiÅŸidir.
Enstitü Kurulu:
• Enstitünün, eÄŸitim-öÄŸretim, bilimsel araÅŸtırma ve yayım faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları, plan, program ve eÄŸitim-öÄŸretim takvimini kararlaÅŸtırmak,
• Enstitü Yönetim Kuruluna üye seçmek,
• Bu kanunla verilen diÄŸer görevleri yapmaktır.
Enstitü Yönetim Kurulu:
• Enstitü Kurulunun Kararları ile tespit ettiÄŸi esasların uygulanmasında Müdüre yardım etmek,
• Enstitünün eÄŸitim-öÄŸretim, plan ve programları ile takviminin uygulanmasını saÄŸlamak,
• Enstitünün yatırım, program ve bütçe tasarısını hazırlamak,
• Müdürün Enstitü Yönetimi ile ilgili getireceÄŸi bütün iÅŸlerde karar almak,
• ÖÄŸrencilerin kabulü, ders intibakları ve çıkarılmaları ile eÄŸitim-öÄŸretim ve sınavlara ait iÅŸlemleri hakkında karar vermek,
• Bu kanunla verilen diÄŸer görevleri yapmaktır.
Enstitü Sekreteri:
• Enstitü kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu gündemini Enstitü Müdürü ile birlikte hazırlamak; Enstitü Yönetim Kurulu ve Enstitü Kurulu’nda oya katılmaksızın raportörlük görevi yapmak, bu kurullarda alınan kararların yazılması, korunması ve saklanmasını saÄŸlamak,
• Enstitü Müdürü ve müdür yardımcılarının yasalar, yönetmelikler ve ilkeler çerçevesinde verdiÄŸi görevleri yerine getirmek,
• Enstitü idari teÅŸkilatında bulunan birimlerin verimli, düzenli ve uyumlu ÅŸekilde çalışmasını saÄŸlamak,
• Büro ve iç hizmet görevlileri arasındaki iÅŸ bölümünü müdürün onayından sonra uygulanmak üzere gerçekleÅŸtirmek,
• ÖÄŸrenci iÅŸleri, mali iÅŸler, personel iÅŸleri, bilgi iÅŸlem ve destek hizmetleri birimlerinin çalışmalarını izlemek, koordinasyonunu saÄŸlamak ve deÄŸerlendirmek,
• Mali-ayniyat iÅŸlerinin yürütülmesini saÄŸlamak ve tahakkuk amiri olarak iÅŸlemleri yapmak.
• ÖÄŸrencilere, yasa ve yönetmelikler çerçevesinde gerekli bilgi akışını saÄŸlamak,
• Enstitünün her türlü yazışmalarının, gelen giden evrakların usulüne uygun ÅŸekilde kayıt, dosyalama ve posta iÅŸlemlerinin yapılmasını saÄŸlamak
• Resmi dosyaların ve tüm yazışma evraklarının arÅŸivlenmesi ve güvenliÄŸini saÄŸlamak
• Enstitü faaliyetlerinin yapıldığı çevrenin denetim altında tutulmasını, güvenli ve saÄŸlıklı bir ortam oluÅŸturulmasını saÄŸlamak,
• Enstitü Müdürünün vereceÄŸi diÄŸer görevleri yapmak.
Yetkileri: Enstitü sekreteri, enstitüde çalışan memur ve hizmetlilerin çalışmalarını izleme ve denetlemeye, gerektiÄŸinde enstitü müdürüne rapor vermeye yetkili birinci derece sicil amiridir. Aynı zamanda, mali iÅŸlerin yürütülmesinde tahakkuk amiridir.
Sorumlulukları: Birimler arası koordinasyonun saÄŸlanması, bütçenin yasa ve yönetmelikler çerçevesinde sevk ve idaresi, kurum içi ve dışı yazışmaların düzenlenmesi, demirbaÅŸ ve depo malzemelerinin kontrolü ve güvenliÄŸi, yazışma evraklarının arÅŸivlenmesi ve Enstitü görev alanının tamirat ve temizlik iÅŸlerinin yürütülmesinden Enstitü Müdürüne birinci derecede sorumludur. Enstitüdeki idari uygulamaların Üniversitenin genel idari iÅŸleyiÅŸine uygun olması ve birlikteliÄŸin saÄŸlanması bakımından, Genel Sekreter’e karşı sorumludur.
Memur:
Mevcut kuruluÅŸ biçimine bakılmaksızın, Devlet ve diÄŸer kamu tüzel kiÅŸiliklerince genel idare esaslarına göre yürütülen asli ve sürekli kamu hizmetlerini ifa ile görevlendirilenler, bu Kanunun uygulanmasında memur sayılır. Büro ve iç hizmet görevlerini yapmak üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurdur. Devlet memurları kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doÄŸru yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludurlar.