Tıp Fakültesi
 
Psikiyatri Anabilim Dalı
Psikiyatri Anabilim Dalı
ANA SAYFA
GENEL BİLGİLER
ÖĞRETİM ÜYELERİ
BİLİMSEL ETKİNLİKLER
KLİNİK HİZMETLER
UZMANLIK EĞİTİMİ
KLİNİK PSİKOLOJİ EĞİTİMİ
TIP ÖĞRENCİSİ EĞİTİMİ
KİTAPLARIMIZ
SİTE HARİTASI
BİLGİ EDİNME
İLETİŞİM FORMU
ARAMA
Google 

Tıp Eğitiminde Tam Entegrasyona Doğru: Menderes Deneyimi
Tıp eğitiminde organ sistemleri temelli müfredat modeli yaklaşık yarım yüzyıl önce ABD'de geliştirilmiş ve 1960'lı yıllardan başlayarak ülkemizde giderek artan sayıda fakültede uygulanmaya başlamıştır. Ancak bu uygulamalar genellikle klinik öncesi eğitimle ve yatay entegrasyonla sınırlı kalmıştır. Bu yazıda entegrasyon boyutları (yatay-dikey-derinliğine) tanımlanmakta, uygulanan eğitimin gerçekte ne denli entegre olduğunu değerlendirmeye yönelik pratik bîr araç olarak entegrasyon karnesi sunulmaktadır. Gerçek anlamda entegre tıp eğitiminden söz edebilmek için, müfredatın eğitimin her aşamasında üç boyutlu entegre edilmiş olması gereklidir. Bu anlayışla tasarlanmış olan Adnan Menderes Tıp Fakültesi eğitim sistemi ülkemiz için bir ilk deneyim oluşturması bakımından yazının son bölümünde tanıtılmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Tıp Eğitimi, Entegre Müfredat, Entegrasyon Boyutları
Makalenin tam metni için tıklayınız.
Ek Dosya Bağlantısı :
Dereboy ve ark 2001 - Tip egitiminde tam entegrasyona dogru - Menderes deneyimi.pdf

[ Önceki Sayfaya Geri Dön ]

Bu konu en son 24 Temmuz 2021 (05:23) tarihinde okunmuştur
Konu toplam 1393 kişi tarafından okunmuştur.
Tıp Fakültesi Ziyaretçi İstatistikleri
Psikiyatri Anabilim Dalı Site Sorumluları